Saimme tehtäväksemme lanseerata uuden älypuhelimen – Honor View 20:n, jonka kansainvälinen slogan ”See the unseen” sai meidät etsimään jotain ennennäkemätöntä. Kohderyhmänä olevan nuorison ja nuorten aikuisten huomion saavuttamiseksi halusimme kiinnittyä urallaan täyskäännöksen tekevään vaikuttajaan. Oli aika tuoda Suomen suosituin artisti takaisin ja tehdä kaikkien aikojen comeback yhdessä Honorin kanssa.
Casevideo
Kiinnityimme hetkeen, jota koko Suomi seurasi. Comeback tehtiin Emma Gaalassa, jolla oli valmiiksi miljoonayleisö televisioiden ääressä. Samaan aikaan julkaistiin Robin Packalenin uusi single. Bränditekona ryhdyimme Emma Gaalan pääyhteistyökumppaniksi. Näin pääsimme vaikuttamaan mm. Robinin comeback-keikan visuaalisuuteen.
Emma Gaalan pääsponsorina saimme mukaan Suomen eturivin artistit ja vaikuttajat kuuden tunnin live-lähetykseemme. Illan live-lähetys päättyi illan ainoaan Robin Packalenin haastatteluun. Honor live ansaitsi katseita aina punaiselta matolta lähtien. Livelähetystä juonsi Youtube-tähti Tume ja se oli katsottavissa Ilta-Sanomien kanavissa. Hyödynsimme myös Emma Gaalan kanavia. Tumen omissa kanavissa ohjasimme hänen seuraajiaan livelähetyksen pariin ja nostimme uutta Honoria parrasvaloihin.
Vaikuttajayhteistyö Tumen kanssa Emma Gaalassa.
Illan ainoa Robin Packalenin haastattelu jaettiin Honorin kanavissa välittömästi. Samalla hetkellä Honorin uusi tuote lanseerattiin Honorin kanavissa, ulkomainonnassa ja Robin Packalenin sosiaalisessa mediassa. Robin Packalenin comeback oli yksi viikonlopun puhutuimmista uutisaiheista. Samaan aikaan pyöri mainoksemme, joissa soi artistin uunituore single taustalla.
Uusi Honor View 20 lanseerattiin myös Robinin kanavissa.
Illan ainoan haastattelun teki ja jakeli Honor livestreamissä sekä Youtube-kanavallaan Tume.
Comeback oli illan uutistapaus.
Yhteistyömme Robin Packalenin kanssa ei rajoittunut vain comeback-yllätykseen, vaan tarjosimme hänen faneilleen jotain, mitä he todella halusivat nähdä: dokumenttisarjan uusiutuneesta ja ennennäkemättömästä Robin Packalenista. Ennennäkemättömäksi hänet erityisesti teki esiintymiskielen vaihtaminen englanniksi. Neliosainen sisältösarjamme päästi katsojat kurkistamaan syvemmälle Robin Packalenin ajatusmaailmaan ja tulevaisuudensuunnitelmiin. Dokumenttisarja kuvattiin Bangkokissa Robinin musiikkivideon kuvausten yhteydessä sekä Emma Gaalassa. Sarja oli katsottavissa Robin Packalenin ja Honorin sosiaalisen median kanavissa. Sarjan pariin ohjattiin kanavakohtaisilla optimoiduilla toimenpiteillä.
Jakso 1
Jakso 2
Jakso 3
Jakso 4
Robinin kanavat olivat tehokkaasti käytössä.
Puhuttelimme faneja heitä kiinnostavalla tavalla.
Dokumenttisarjan yhteydessä tuotimme
myös mainosmateriaalia
keskittyen puhelimen pääominaisuuksiin.
Lopputuloksena oli onnistunut lanseeraus, joka puhutteli Robin Packalenin seuraajia ja oli samalla raikkaan kaupallinen. Honorin kanavissa tavoitimme noin 1,7 miljoonaa silmäparia (reach). Robin Packalenin fanit ottivat haltioituneina vastaan kampanjaan toteutetun dokumenttisarjan ja jaksot tavoittivat noin 26 300 katsojaa. Myös reaktiot Tumen kanavissa olivat pelkästään positiivisia. CPM kampanjassa oli 6,96€. Honorin tunnettuus kasvoi reippaasti, 6 prosenttiyksikköä kampanjan aikana (82% → 88%).